fredag, januari 16, 2009

Funderingar

Igår när jag lade mig så började jag fundera lite. Jag har ju kommit av mig alldeles med min programmering och det känns inte vidare kul. Det känns som jag behöver något projekt att gräva ner mig i så jag kan låta bli att bara sitta och spela hela tiden.

Dessutom så har jag nu fått erbjudande om att jobba på projekt-/timbasis som php programmerare vid behov. Jag praktiserade ju en gång i tiden på Netweb.se som asp programmerare efter min utbildning i Sandviken. Jens som var en av delägarna i Netweb.se har nu startat Webmind.se och dom gör det mesta i asp.net men har fått lite förfrågningar om php jobb med. Så han frågade mig om jag var intresserad att jobba lite hemifrån när dom får in sådana jobb. Så även detta gör att jag känner att jag måste försöka komma igång med lite programmering på egen hand igen med.

Det jag funderar på är att göra ett strategispel online. Jag vill inte gå in närmare på exakt vad planerna är ännu. Men tanken är att spelet skall bli gratis att spela fast kanske ha någon funktion där man kan köpa fördelar i spelet via sms. Blir spelet populärt så kan det ju även gå att få in lite reklamintäkter på det. Skall i alla fall börja skissa lite på hur spelet kan komma att se ut och fungera så får vi se om det kan leda vidare efter det.

Kommer att uppdatera med mer information här i framtiden om vad som händer och kanske till och med lägga upp en egen blogg för utvecklingen.

/Mattias

Inga kommentarer: