söndag, maj 25, 2008

60 plattor.

Vår granne började bygga sin altan igår i trä och hade tagit bort den gamla altanen av stenplattor. Han sa att dom skulle ringa Gavlegårdarna och göra sig av med stenplattorna. Jag passade då på att fråga om inte vi kunde ta stenplattorna istället och göra vår altan större. Vi fick ta dem. :)

Så nu har vi cirka 100 stenplattor ligger i högar på vår altan. Dock kommer nog cirka 60 att räcka, annars blir altanen för stor istället. Är lagom slut i armarna nu efter att ha burit över 100 stenplattor. Men som tur är fick jag hjälp av grannen och en kompis till honom att bära över dem.

Så jag antar att jag har att göra nu någon vecka framöver med att sätta ner dem. En stor del av vårt nysatta gräs lär jag ta bort igen, men det är det värt för att få en stor och rymlig altan. Behöver man inte känna samma jäkt att bygga en träaltan utan kan istället satsa på lite andra saker till att börja med. Skall väl försöka få upp ett staket denna sommar i alla fall.

Inga kommentarer: