fredag, maj 02, 2008

Utada Hikaru

Har insett att jag lyssnar för lite på musik egentligen. Jag älskar musik men det har oftast inte blivit av att jag slagit på någon musik när jag suttit vid datorn av någon anledning. Men nu senaste dagarna så har jag spelat nästan hela tiden.

Favoritmusik är trance, psytrance, eurodisco och liknande. En ny artist som jag hittat på heter Atomic Cat och hitills har jag inte hittat en enda dålig låt med dem. Skulle nog klassa dem som psytrance. Sen har jag även börjat lyssna på lite j-pop, alltså japansk pop. En artist som jag verkligen gillar är Utada Hikaru.

Gick med i en ny community igår med som heter Last.fm. Det skojjiga med den är att musikspelaren Amarok som jag använder hela tiden laddar upp information till den communityn om vilka låtar jag spelar. Sedan när tillräcklig information finns så kommer communityn att föreslå annan musik som jag kan tänkas tycka om och även matcha vänner efter musiksmak. Tror det säkert finns möjlighet att få denna community att fungera med andra musikspelare, även för Windows.

Idag har Kevin varit lite hängig. Han klev upp vid 09.30 och började med att ta en huvudvärkstablett. Efter frukost har jag och Kevin tittat på filmen Familjen Robinsson. Nu mår han lite bättre och är på väg ut en sväng.

Tindra verkar lite hostig hon med och lite kinkig med maten imellanåt men annars är hon rätt pigg.

En ny bild på mig och Tindra.

Inga kommentarer: