tisdag, maj 13, 2008

Sluta snusa.

Då var det dax igen att ge sig på ett försök att sluta snusa. Lär ju ha försökt hundra gånger vid det här laget. Fast de flesta försök var inte så seriösa.

Var i Norge för typ 12-13 år sedan och då höll jag uppe 5-6 dagar utan snus och hade förmodligen gått igenom det jobbigaste. Det första jag gjorde när jag kom till Sverige igen var att köpa en dosa snus. Hade jag hållit i det då så hade jag säkert lyckats sluta helt.

Den största anledningen att jag vill sluta är ekonomiskt känns det som. Känns inte som det är värt att lägga runt 800kr per månad på snus. Sen skulle jag säkerligen må bättre med om jag slutade. Mina magproblem blir troligen bättre utan snus med. Sen skulle det även vara skönt att slippa gå och tänka på om man har snus hemma eller om man måste köpa hela tiden.

Vi får väl se hur det går. Skall försöka blogga om mina framgångar så känner jag lite mer press med. :)

Min rygg är fortfarande inte bra. Jag kan röra mig rätt bra nu men jag får ont när jag suttit länge och skall försöka räta ut ryggen igen. Äter dock ingen mer medicin mot det nu. Men det känns som det blir något bättre för varje dag så det borde gå över helt snart hoppas jag.

Inga kommentarer: