torsdag, maj 01, 2008

Mer förändringar.

För cirka en kvart sen så gick Anette iväg till affären. Hon frågade mig om jag ville ha nåt och jag sa av vana "godis". Då svarade hon att det kan jag väl få men hon skulle inte äta nåt. Hon skall sluta äta godis. Då tänkte jag till lite och ändrade mig till jordnötsringar istället.

Efter att hon hade gått så funderade jag lite till och insåg att jag egentligen är mer sugen på morötter och dipp. Så jag ringde henne och sa åt henne att köpa detta. Dippen får bli på lätt-creme-fraiche. Beställde även en Loka eller liknande till.

Jag måste försöka gå ner i vikt en del för jag är övertygad om att det påverkar min hälsa negativt. Jag tänker inte göra några extrema åtgärder för att uppnå detta men man kan ju sluta med sådant som är onödigt och försöka fylla ut måltider med mer sallad och så. Samt äta lite mindre portioner eftersom jag nästan alltid äter till jag mår illa. Fast illamåendet beror nog även på att jag äter alldeles för fort.

När jag träffade Anette så vägde jag 70-72 kg vilket var lite för lite för min längd på 181 cm. Men nu pendlar jag mellan 95-98 kg. Vill ner på runt 80kg i alla fall.

Har inte gjort så mycket hitills idag. Var över och hjälpte min mor tidigare att lyfta i sommardäcken som sedan min bror bytte åt henne. Sen lagade jag lite pannkaka (Inte heller smalmat direkt. Men har man barn så har man.) och efter det gick jag ut och vattnade på det nya gräset jag sått. Sen blev det ett par timmar på soffan för jag kände mig så trött.

Tänkte försöka trycka med nån bild i varje inlägg eftersom det gör bloggen lite roligare. Avslutar detta inlägg med en bild på Anette, Kevin & Tindra. :)

(klicka för större bild)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild på familjen :)
Och det där med pannkaka, tell me about iiiit. Skulle mina barn få välja skulle de variera mellan pannkaka o varkorv med bröd JÄMT. Haha :)