torsdag, maj 01, 2008

Sommaren och lite annat.

Ja det känns som sommaren äntligen är här. Även om det är mulet ute idag så har det varit kanonvarmt nu i fyra-fem dagar. Jag har till och med börjat få lite färg på armarna och det brukade jag knappt få på en hel sommar förr. :)

Igår kväll pysslade jag vidare med Linux och den här gången känns det verkligen som att jag kommer att fortsätta använda det. Hittar nya smarta
lösningar hela tiden, det gör man inte direkt i Windows. Är det ett program för något ändamål man behöver så finns det oftast ett tiotal att välja på, det gillar jag.

Mår lite sådär idag. Tog medicin idag igen ifall det beror på att jag varit utan den för länge. Brukade ju ta den var tredje dag förr men nu var jag utan den fem dagar innan jag tog en tablett igår. Är dock lite småförkyld så det kan ha lite med saken att göra med.

Kevin har just åkt med farmor upp till min bror Kent en sväng för att leka med hans son Oscar medans Kent byter till sommardäck åt farmor. Tindra har vi lagt för att sova en stund.

Avslutar detta inlägg med tre bilder på musikspelaren Amarok i Linux som jag helt enkelt älskar. :) (klicka för större bilder)

Informationsvy.


Texten till sången som spelas laddas ner från nätet automatiskt.


Infomation om artisten laddas ner från Wikipedia automatiskt.

Inga kommentarer: